Service en contact

Coronavirus outbreak
Belvilla volgt de gebeurtenissen rond het Coronavirus op de voet. De gezondheid, veiligheid en het welzijn van onze gasten is onze topprioriteit. Op dit moment is onze noodplanning in volle gang en kan je hier meer lezen over ons tijdelijk aangepaste boekings- en annuleringsbeleid. We zullen de pagina regelmatig blijven updaten om jou op de hoogte te houden.
Learn More
Hoe kunnen wij je helpen?
Bekijk alle veelgestelde vragen

VEILIG REIZEN MET ONS AAN JOUW ZIJDE

Door de wereldwijde Covid-19 pandemie zijn er nog steeds onvoorziene wijzigingen in de regelgeving voor internationaal reizen van kracht geworden. We begrijpen heel goed dat je vragen hebt over jouw geboekte vakantiehuis. Uiteraard helpen wij je graag en zorgen we voor duidelijkheid. Onze klantenservice wordt momenteel overspoeld met vragen, waardoor antwoorden per telefoon, e-mail of social media helaas langer duren dan je van ons gewend bent, waarvoor onze excuses.

Om je zo goed mogelijk van dienst te zijn, bieden wij je verschillende mogelijkheden om jouw boeking zelf te wijzigen of te annuleren. Klik hier om te zien of dit voor jou een oplossing biedt. Zo hoef je niet te wachten op onze collega's van de klantenservice.

Daarnaast hebben we de meest gestelde vragen over Covid-19 en boekingen hieronder op een rijtje gezet. We hopen dat dit je meer duidelijkheid zal geven. Mocht je nog (aanvullende) vragen hebben, neem dan contact op met onze Klantenservice. Bedankt voor je begrip.

We raden je aan op de hoogte te blijven van de richtlijnen van de Wereldgezondheidsorganisatie en deze na te volgen.

Raadpleeg voor recente reisinformatie van de Europese Unie deze website of de reisadviezen en beperkingen van lokale autoriteiten. 

 

Geüpdatete Veelgestelde Vragen

Als je op of voor 11 maart 2020 bij ons hebt geboekt:

Je kan jouw reis kosteloos annuleren als je wegens COVID-19-beperkingen niet mag reizen. Houd er rekening mee dat quarantaine na een verblijf en de eis van een Corona test geen gratis annulering rechtvaardigen.

 

Als je op of na 12 maart 2020 bij ons hebt geboekt:

Kosteloos annuleren is in principe niet mogelijk. 

 

* Wat is een voucher?

Een voucher is een door Belvilla uitgegeven digitaal tegoed waarmee je een nieuwe boeking kunt maken.

 

Aangezien we verschillende regels hebben, leggen we dit hier verder uit:

Er zijn twee verschillende soorten annuleringen:

  • De situatie waarin wij jouw boeking hebben moeten annuleren wegens geldende beperkingen opgelegd door de overheid / autoriteiten, een zogenaamde overmachtsituatie. In dit geval ontvang je een Corona-voucher waarmee je een ​​nieuwe vakantie kunt boeken. Deze voucher is 3 jaar geldig. Als je de voucher niet gebruikt, kun je 6 maanden na de uitgiftedatum van de voucher een terugbetaling aanvragen. Het eerste jaar valt onder de dekking van SGR*.
  • De situatie waarin jij hebt besloten je boeking te annuleren, ook al zijn er vanaf de annuleringsdatum geen beperkingen vanuit de overheid / autoriteiten opgelegd. In dit geval ben je verplicht de op de annuleringsdatum geldende annuleringskosten te voldoen.
  • Als je een vakantie hebt geboekt op een van de door ons aangeboden parken, kan je jouw vakantie omboeken naar een andere datum of een ander park van dezelfde groep.

 

1. Hoe ontvang ik mijn voucher?

Als we je de voucher hebben toegezegd, sturen we je deze per e-mail toe. Controleer jouw 'ongewenste e-mail’ box (SPAM) wanneer je deze nog niet hebt ontvangen. Momenteel hebben we het erg druk, maar we zorgen ervoor dat je de voucher zo snel mogelijk ontvangt.

 

2. Mij is reeds een voucher toegezegd en mijn boeking is al geannuleerd, wanneer ontvang ik dit voucher?

Indien wij jouw boeking naar aanleiding van een eerder telefonisch contact reeds hebben geannuleerd en we hebben je een voucher toegezegd, willen we je vragen om geduld. Op dit moment werken wij hard om alle vouchers te versturen en doen wij ons uiterste best ook die van jou zo snel mogelijk toe te sturen.

 

3. Ik wil een nieuwe boeking maken, maar ik heb mijn voucher nog niet ontvangen.

Als je een nieuwe boeking wilt maken, maar je hebt jouw voucher nog niet ontvangen is dat geen probleem. We kunnen je helpen bij het maken van de nieuwe boeking en de prijs aanpassen met het bedrag van jouw voucher, zelfs als je de voucher nog niet hebt ontvangen. Neem hiervoor contact op met de klantenservice. 

 

4. Hoe gebruik ik de voucher?

Wanneer je een boeking maakt op onze website, vragen we je op de betaalpagina je unieke vouchercode te gebruiken. Wanneer je de vouchercode invoert, wordt het bedrag, afhankelijk van de boeking die je maakt, automatisch van het voucher totaal afgetrokken. Als je boekingsbedrag lager is dan de waarde van de voucher, is het resterende saldo nog steeds beschikbaar op je voucher en kan het worden gebruikt voor toekomstige boekingen. Als het boekingsbedrag echter hoger is dan de waarde van de voucher, moet je het restant bijbetalen tijdens het betalingsproces.

 

5. Wat is de waarde van de voucher?

Het bedrag op de voucher is het totale bedrag dat reeds is betaald voor jouw huidige boeking inclusief kosten ter plaatse en verzekeringskosten (indien van toepassing). De borg die reeds betaald is aan Belvilla wordt teruggestort (door de extra werkdruk kan dit momenteel 8 weken duren).

 

6. Waarom maakt Belvilla gebruik van vouchers?

We beseffen dat we - onder normale omstandigheden - in geval van een annulering door Belvilla het reeds betaalde bedrag zouden moeten terugbetalen. De huidige situatie is echter zo uitzonderlijk dat we van mening zijn dat het gerechtvaardigd is om een uitzondering te maken. Wij rekenen op jouw vriendelijke begrip.

 

7. Wat als ik geen voucher, maar mijn geld terug wil?

We werken aan een manier waarop je jouw geld terug kunt vragen in ‘Mijn Belvilla’. Dit is de snelste manier om het geld terug te vragen en jouw voucher te deactiveren.

Wanneer wij jouw boeking hebben moeten annuleren wegens geldende beperkingen opgelegd door de overheid / autoriteiten, een zogenaamde overmachtsituatie, ontvang je een Corona-voucher waarmee je een nieuwe vakantie kunt boeken. Dit voucher is 3 jaar geldig. Als je de voucher niet gebruikt, kan je 6 maanden na de uitgiftedatum van de voucher een terugbetaling aanvragen. Belvilla heeft 6 maanden de tijd om deze terugbetaling te voldoen. Terugbetaling zijn niet mogelijk voor eventuele extra kortingen die door Belvilla worden verstrekt.

 

7A. Als ik mijn voucher niet kan gebruiken, krijg ik dan mijn geld terug?

Als je een Corona-voucher hebt ontvangen, kun je 6 maanden na uitgiftedatum van de voucher een terugbetaling aanvragen. Als je een Belvilla-voucher hebt ontvangen, kun je 12 maanden na de uitgiftedatum van de voucher een terugbetaling aanvragen. Indien je niet om terugbetaling vraagt en er staat saldo op de voucher, krijg je dit bedrag automatisch terugbetaald na de vervaldatum van de voucher.

 

8. Hoe lang is mijn voucher geldig?

Wij verzoeken je vriendelijk om in ‘Mijn Belvilla’ in te loggen voor jouw actuele voucher informatie en saldo.

 

9. Is de voucher overdraagbaar aan een ander persoon?

De Corona-voucher kan alleen worden gebruikt door de hoofdboeker. Dit voucher is niet overdraagbaar vanwege SGR-vereisten. De Belvilla Voucher is vrij overdraagbaar aan een andere persoon. Belvilla kan echter niet aansprakelijk worden gesteld voor verlies, diefstal of misbruik van de voucher.

 

10. Wat moet ik doen als ik op vakantie ben en de situatie verandert, bijv. een lockdown?

Als je verblijft in een gebied waar de reiswaarschuwing veranderd (bijv. lockdown), neem dan contact met ons op via het 24/7 SOS nummer (dat op jouw reis voucher vermeld staat) en onze lokale kantoren. Zorg dat u tot die tijd in veiligheid blijft en volg de adviezen van de lokale autoriteiten op.

 

11. Ik ga binnen 3 dagen op reis en ik heb geen bericht van Belvilla ontvangen. Wat moet ik doen?

Als wij geen contact met jou hebben opgenomen en jij hebt geen contact met ons opgenomen, gaan we ervan uit dat je gaat genieten van jouw welverdiende vakantie. Als je besluit niet op reis te gaan en je hebt ons niet geïnformeerd, moeten we dit afhandelen als een no-show. Dit betekent dat alle kosten in rekening worden gebracht.

 

Als je besluit dat je niet op vakantie wilt gaan, vragen we je vriendelijk om onmiddellijk contact met ons op te nemen zodat we kunnen kijken hoe we jou kunnen helpen de annuleringskosten zo laag mogelijk te houden.

 

12. Wat zijn de voordelen van de voucher?

De voucher is geldig voor gebruik bij Belvilla gedurende 3 jaar vanaf de uitgiftedatum van de voucher. Vouchers die aan het begin van de pandemie zijn uitgegeven met een geldigheidsduur van 1 jaar, worden verlengd tot 3 jaar (we sturen je een nieuwe voucher per e-mail). Dit betekent dat je zelfs tot en met 2023 een reservering kunt maken voor alle data en vakantiehuizen op de website van Belvilla. 

 

13. Kan ik de voucher gebruiken om een ​​zomer- en / of wintervakantie te boeken?

Ja natuurlijk kun je dat! De voucher is geldig voor ALLE vakanties die via Belvilla geboekt kunnen worden. Bekijk ons ruime aanbod vakantiehuizen op onze website.

 

14. Wat als de nieuw geboekte vakantie goedkoper is dan het bedrag op mijn voucher?

Het bedrag op de voucher dat niet is gebruikt voor de nieuwe boeking blijft geldig voor later gebruik. Let wel op de vervaldatum van de voucher, deze ligt 3 jaar na de uitgiftedatum van de voucher. Vouchers die aan het begin van de pandemie zijn uitgegeven met een geldigheidsduur van 1 jaar, worden verlengd tot 3 jaar. Wanneer je de voucher niet gebruikt, kan je een terugbetaling aanvragen.

 

15. Wat als de nieuw geboekte vakantiewoning meer kost dan het bedrag op mijn voucher?

Als je een nieuwe boeking hebt gemaakt die meer kost dan het bedrag op jouw voucher, word je gevraagd het verschil te betalen.

 

16. Kan ik de voucher gebruiken voor meerdere boekingen? 

Ja, het is mogelijk om de voucher te gebruiken voor meerdere boekingen. Het bedrag op de voucher dat niet is gebruikt voor de nieuwe boeking, blijft geldig voor later gebruik vóór de vervaldatum van de voucher. Bezoek jouw ‘Mijn Belvilla’ om het resterende bedrag op jouw voucher te zien.

 

17. Wat als ik een nieuwe boeking maak met het voucher en er nog steeds reisbeperkingen gelden?

Houd er bij het gebruiken van de voucher rekening mee dat er voor sommige landen nog steeds reisbeperkingen kunnen gelden op de door jou gekozen aankomstdatum. Zorg ervoor dat je dit controleert voordat je op reis gaat. Wanneer je een nieuwe vakantie met de voucher hebt geboekt en deze helaas opnieuw moet worden geannuleerd als gevolg van een gewijzigde reisbeperking, ontvang je het betaalde bedrag in de vorm van een nieuw voucher. Voor boekingen die na 13 maart 2020 zijn gemaakt en die worden geannuleerd, kunnen annuleringskosten in rekening worden gebracht.

We zullen ons altijd aan de regels van de autoriteiten houden met betrekking tot de 1,5 meter afstand en andere maatregelen. We raden je aan om voor vertrek te controleren of er relevante reisbeperkingen zijn en contact met ons op te nemen als deze beperkingen jouw reis naar het vakantiehuis of jouw verblijf in het vakantiehuis belemmeren. Wij helpen je graag met een oplossing. Als er op jouw bestemming sociale maatregelen in werking zijn, zoals het sluiten van restaurants, bars, musea, enz. kunnen we jouw boeking niet kosteloos annuleren. Dit heeft geen invloed op jouw verblijf in ons vakantiehuis.

 

18. Ik heb bij Belvilla een toekomstige vakantie boeking gemaakt, maar ik maak me zorgen dat ik niet kan reizen wegens het Coronavirus, wat moet ik doen?

Wij raden je aan op de hoogte te blijven van de maatregelen en adviezen van jouw eigen overheid en de lokale autoriteiten. Neem contact met ons op wanneer je maatregelen tegenkomt die jouw verblijf in gevaar brengen. Vergeet je boeking niet te betalen, want anders wordt jouw boeking automatisch geannuleerd en worden er annuleringskosten in rekening gebracht. Jouw veiligheid staat voorop! We houden al onze boekingen nauwlettend in de gaten met betrekking tot het sluiten van landsgrenzen.

Als er geen beperkingen gelden voor jouw geboekte vakantiehuis, annuleren we jouw boeking niet. We hopen dat je bij ons van een welverdiende vakantie zult genieten. Wanneer je zelf jouw boeking wilt annuleren, gelden de normale annuleringsvoorwaarden en raden we je aan contact met ons op te nemen. Als je geen contact met ons opneemt en je komt niet opdagen op de geboekte datum, kunnen wij jou het betaalde bedrag helaas niet teruggeven.

 

19. Waarom krijg ik per e-mail bericht dat mijn boeking wordt geannuleerd en niet telefonisch?

Het spijt ons dat we op dit moment niet de capaciteit hebben om je persoonlijk te informeren.

Om zoveel mogelijk beschikbaar te blijven voor dringende vragen en oproepen hebben we besloten jou per e-mail te informeren. Onze verontschuldigingen voor de onpersoonlijke aanpak en bedankt voor je begrip.

 

20. Hoe kan ik mijn geannuleerde boekingsbevestiging bewaren?

Je hebt de geannuleerde boekingsovereenkomst per e-mail ontvangen. Bewaar deze e-mail samen met jouw voucher en het originele betalingsbewijs op een veilige plek  op jouw computer voor latere referentie. 

Als je 'Mijn Belvilla' gebruikt, worden de boekingsgegevens ook opgeslagen in jouw 'Mijn Belvilla'-account.

 

Hoe kan ik een betalingsbewijs maken?

·         Je ontvangt van ons een betalingsbevestiging. Daarnaast kun je ook het volgende doen:

·         Log in op jouw internetbankieren en ga naar jouw betaling aan Belvilla.

·         Maak een  foto van de betaling met de 'Print Sceen'-knop.

·         Bewaar dit bestand op jouw computer, zodat je het op een later moment kunt inzien.

 

 

 
Heeft dit antwoord jou geholpen?

Eenvoudige zaken zoals het aantal meereizende personen of huisdieren, kan je vaak zelf (kosteloos) aanpassen in Mijn Belvilla. Staat de gewenste aanpassing er niet bij, neem dan per e-mail, WhatsApp of telefonisch contact op met Customer Service. Indien je de verblijfsperiode wilt aanpassen of van accommodatie wilt veranderen, kunnen annuleringskosten van toepassing zijn. Customer Sevice kan je hierover verder informeren.

Heeft dit antwoord jou geholpen?

Als je de data van jouw reservering wil wijzigen, kan je dit rechtstreeks doen via de pagina met reserveringsgegevens in "Mijn Belvilla". Hier kan je de data van jouw reservering en eventuele omboekingskosten wijzigen.

Heeft dit antwoord jou geholpen?

Als je het aantal gasten van jouw reservering wilt wijzigen, kan je dit rechtstreeks doen via de pagina met reserveringsgegevens in "Mijn Belvilla". Hier kan je het aantal gasten voor jouw reservering wijzigen, afhankelijk van de beschikbaarheid van de accommodatie en eventuele omboekingskosten.

Heeft dit antwoord jou geholpen?

Je kan jouw reservering betalen door in te loggen op je Belvilla account en op de knop "Betalen" te klikken.

Heeft dit antwoord jou geholpen?

Op de boekingspagina vind je boven het kostenoverzicht de mogelijkheid om een kortingscode aan de boeking toe te voegen. De kortingscode zal dan direct verrekend worden.

Heb je al geboekt en vergeten de kortingscode toe te voegen? Neem dan zo snel mogelijk contact op met Customer Service via e-mail of WhatsApp.

Heeft dit antwoord jou geholpen?

Geldig op boekingen gemaakt tussen 17 oktober 2020 en 15 februari 2021
Alleen geldig op boekingen met een aankomstdatum tussen 1 december 2020 en 31 maart 2021
Geldig op geselecteerde huizen in Oostenrijk.
Gasten kunnen tot 15 dagen voor aankomst kosteloos annuleren
Het volledig betaalde bedrag wordt via de oorspronkelijk gebruikte betaalmethode terugbetaald
We zijn onze systemen nog aan het upgraden, dus de boekingsbevestiging vermeldt mogelijk niet dat de boeking onder de campagne voor kosteloze annulering valt. We sturen je echter een aparte e-mail om te bevestigen dat jouw boeking voor gratis annulering in aanmerking komt.
Op automatische annuleringen wegenshet niet betalen van de 2e termijn worden geen annuleringskosten in rekening gebracht

Heeft dit antwoord jou geholpen?

De aanbieding is geldig op boekingen gemaakt tussen 17 oktober 2020 en 15 februari 2021
Geldig op verblijven in elk land (met uitzondering van Oostenrijk) in 2021
Gasten kunnen tot 43 dagen voor de aankomstdatum kosteloos annuleren
Het volledig betaalde bedrag wordt via de oorspronkelijk gebruikte betaalmethode terugbetaald
Deze aanbieding is geldig voor slechts één boeking per gebruiker
Deze aanbieding is niet geldig op Vakantieparken

Heeft dit antwoord jou geholpen?

De tegoedbon is geldig op alle boekingen gemaakt tussen 27 November 2020 en 28 November 2020.
De tegoedbon is van toepassing op alle accommodaties met uitzondering van vakantieparken.
De tegoedbon is geldig op alle verblijven tussen 27 November 2020 en 30 juni 2021.
De code is niet inwisselbaar tegen contanten.
Per boeking kan slechts één tegoedbon code worden gebruikt.

Heeft dit antwoord jou geholpen?

De aanbieding is geldig op boekingen gemaakt tussen 18 december 2020 en 15 februari 2021
Gasten kunnen tot 21 dagen voor de aankomstdatum kosteloos annuleren.
Deze aanbieding is alleen van toepassing op geselecteerde huizen en verblijfsperiodes. Controleer voordat je boekt de gegevens.
Verschillende huizen bieden kosteloos annuleren aan bij aankomsten in een van de volgende periodes:
- Jan tot mei 2021
- Jan tot sept 2021
- Jan tot dec 2021

Heeft dit antwoord jou geholpen?
Self Service
Betaal jouw boeking in Mijn Belvilla Boekingsbevestiging downloaden Inschrijven voor de nieuwsbrief Uitschrijven voor de nieuwsbrief

Om het jou nog gemakkelijker te maken kan je vanaf nu een aantal zaken zelf regelen. Zo kan je nog sneller van jouw vakantie gaan genieten.

Adres en bankgegevens
Zwitserland
Postadres:
Belvilla AG
Flurstrasse 55
8048 Zürich
Zwitserland
Nederland
Postadres:
Klantenservice Belvilla
Postbus 2051
5600 CB Eindhoven
Nederland
Ten name van
Belvilla AG
IBAN
CH2487801001002136001
BIC
DEUTCHZZXXX
Handelsregister: CHE-354.410.263
BTW #: CHE-34.410.263 MWST
Neem contact op
Telefoonnummer
E-mail ons

Vanwege de situatie omtrent het Corona virus kan de antwoordtijd momenteel oplopen tot langer dan 8 werkdagen.

E-mail ons
Verzekeringen

Tijdens jouw vakantie wil je onbezorgd genieten. Een goede reis- en annuleringsverzekering is daarom een belangrijk onderdeel van jouw vakantie.

Informatie over verzekeringen

 

Volg ons

Praat mee over de leukste vakantiebestemmingen en blijf op de hoogte van al onze nieuwtjes.

Voorwaarden

Hier vind je de voorwaarden die van toepassing zijn op het boeken van een vakantiehuis bij Belvilla.

Belvilla - Algemene Voorwaarden

ANVR - Boekingsvoorwaarden

Thuiswinkel - Algemene Voorwaarden