Antwoorden op veelgestelde vragen

Algemeen

Belvilla, thuis in vakantiehuizen sinds 1980, is een internationale touroperator die een breed assortiment karakteristieke, hoogwaardige vakantiehuizen in Europa aanbiedt. Van kastelen tot landhuizen, van boerderijen tot windmolens en van villa's tot chalets.

Heeft dit antwoord u geholpen?

Je kan de Algemene Voorwaarden, ofwel huurvoorwaarden, vinden in de rubriek Informatie & Service.

Heeft dit antwoord u geholpen?

Je vindt deze informatie onder Contact. Wanneer je contact op wil nemen via het e-mailformulier, geef dan het onderwerp van je bericht zo specifiek mogelijk aan. Dan kunnen wij jou zo goed mogelijk van dienst zijn!

Heeft dit antwoord u geholpen?

Heb je een klacht over de dienstverlening van Belvilla of over jouw verblijf? Je kan de klacht kenbaar maken onder Contact door als onderwerp van je bericht te kiezen voor ‘Iets anders’ en vervolgens te specificeren met ‘Ik heb een klacht’. Bij een klacht na verblijf word je klacht binnen 5 werkdagen in behandeling genomen. Neem bij een klacht tijdens je verblijf telefonisch contact op met Belvilla. De gegevens hiervoor vind je op jouw verblijfsticket. Onze volledige klachtenprocedure tref je aan in onze huurvoorwaarden.

Ben je niet tevreden met de afhandeling van je klacht? Dan kan je deze voorleggen aan de Geschillencommissie Thuiswinkel. Tevens kan je de klacht voorleggen aan de Geschillencommissie via het Europees ODR Platform.

Heeft dit antwoord u geholpen?

 

 

Beste klant, Als je je voucher nog niet hebt ontvangen, weet dan dat we heel erg ons best doen om te zorgen dat je je voucher op tijd ontvangt, ondanks dat er wat vertragingen zijn. Als je een nieuwe boeking wilt doen, maar de voucher nog niet hebt ontvangen, neem dan telefonisch contact met ons op. Als je bang bent dat je de voucher niet gaat ontvangen, hoef je ons niet te bellen of te mailen. Op dit moment doen we er alles aan om de vouchers zo snel mogelijk te leveren. 

 

REIS VEILIG MET ONS MEE AAN UW ZIJDE 

Door het wereldwijde karakter van de uitbraak van het Coronavirus zijn onvoorziene veranderingen in de regelgeving op het gebied van internationale reizen van kracht geworden. 

Volgens de opgestelde rapporten wordt de uitbraak in de gaten gehouden en worden er wereldwijd maatregelen genomen om verdere verspreiding van het virus te voorkomen. Bij Belvilla staat uw gezondheid en veiligheid voorop. Als een bewust merk hebben we veranderingen in ons beleid ingevoerd om het omboeken van reizen voor onze gasten gemakkelijker te maken. 

Wij raden u aan om op de hoogte te blijven van de richtlijnen van de Wereldgezondheidsorganisatie en daarnaar te handelen.


Boekingen in gebieden met een reiswaarschuwing

Als je een boeking hebt in een gebied met een reiswaarschuwing, wordt je boeking uiterlijk 3 dagen voor de aankomstdatum automatisch door Belvilla geannuleerd. Je ontvangt per e-mail een voucher met het reeds door u betaalde bedrag. Meer informatie over dit voucher* lees je hieronder.

Dit voucher kan gebruikt worden om een nieuwe vakantie te boeken volgens onderstaande voorwaarden.

Veelgestelde vragen over reizen en corona

*Wat is een voucher?

Een voucher is een digitaal tegoed bij Belvilla, waarmee je een nieuwe boeking kunt maken. Dit voucher is op advies van het SGR in het leven geroepen voor alle geannuleerde boekingen in verband met het Coronavirus.

Vanwege de bijzondere situatie waar we mee te maken hebben, biedt het SGR zijn deelnemers, zoals Belvilla, de mogelijkheid om een corona-voucher* uit te geven die onder de SGR-garantieregeling valt en moedigt het de consumenten aan om van dit voucher gebruik te maken. De garantieregeling beschermt de consument tegen financieel verlies als de deelnemer niet presteert vanwege financieel onvermogen. Het is dus een extra waarborg voor de consument die wij u willen bieden.

Voor de volledige voorwaarden verwijzen wij u graag naar de website van SGR:

https://www.sgr.nl/news/sgr-en-anvr-corona-voucher-bij-annulering-of-omboeking/

1. Hoe ontvang ik mijn voucher?

Indien wij u het voucher hebben beloofd sturen wij u dit per e-mail. Controleer alstublieft uw ‘ongewenste e-mail’-box mocht u deze nog niet ontvangen hebben. Op dit moment hebben we het erg druk maar we zullen ervoor zorgen dat u het voucher zo snel mogelijk en ten minste 3 dagen voor uw aankomstdatum ontvangt.

1a. Mij is reeds een voucher toegezegd en mijn boeking is al geannuleerd, wanneer ontvang ik dit voucher?

Indien wij uw boeking reeds geannuleerd hebben naar aanleiding van een eerder telefonisch contact en u een voucher hebben toegezegd, willen wij u vragen om uw geduld. Op dit moment zijn wij druk bezig om deze vouchers te versturen en zullen ervoor zorgen dat u deze zo spoedig mogelijk ontvangt.

 2. Hoe gebruik je de voucher?

Wanneer je een boeking maakt op onze website, vragen we je op de betaalpagina je unieke vouchercode te gebruiken. Wanneer je de vouchercode invoert, wordt het bedrag, afhankelijk van de boeking die je maakt, automatisch van het vouchertotaal afgetrokken. Als je boekingsbedrag lager is dan de waarde van de voucher, is het resterende saldo nog steeds beschikbaar op je voucher en kan het worden gebruikt voor toekomstige boekingen. Als het boekingsbedrag echter hoger is dan de waarde van de voucher, moet je het restant bijbetalen tijdens het betalingsproces.

 3. Wat is het bedrag van het voucher?

Het bedrag van het voucher is het totale bedrag dat reeds is betaald voor uw huidige boeking inclusief kosten ter plaatse en verzekeringskosten (indien van toepassing). De borg die reeds betaald is aan Belvilla wordt teruggestort (door de extra werkdruk op dit moment kan dit proces 8 weken duren).

 

 4. Waarom gebruikt Belvilla vouchers?

We beseffen dat we - onder normale omstandigheden - in geval van een annulering door Belvilla het reeds betaalde bedrag zouden moeten terugbetalen. De huidige situatie is echter zo uitzonderlijk dat we van mening zijn dat het gerechtvaardigd is om een uitzondering te maken. Wij worden hierin gesteund door het SGR en de ANVR.  Ook de ANVR en het SGR hebben hierover updates op hun website staan. In feite staat deze procedure gelijk aan de mogelijkheid om kosteloos om te boeken, zoals momenteel door verschillende luchtvaartmaatschappijen en reisorganisaties wordt gedaan. Wij rekenen op uw begrip.

 5. Mag er een vervaldatum op dit voucher staan?

Ja, het is toegestaan om een vervaldatum op dit voucher te vermelden. We volgen de richtlijnen van het SGR.

 6. Is dit voucher overdraagbaar naar een ander persoon?

Helaas kan dit voucher alleen gebruikt worden door de hoofdboeker, omdat dit voucher is gekoppeld aan de hoofdboeker.

 7. Wat is de vervaldatum van dit voucher?

Voor de exacte vervaldatum verwijzen we je graag naar het voucher dat je van Belvilla ontvangen hebt. Controleer alstublieft uw ‘ongewenste e-mail’-box mocht u deze nog niet ontvangen hebben.

 8. Kan ik dit voucher gebruiken om een zomer- en/of wintervakantie te boeken?

Ja natuurlijk kan dat! Dit voucher is geldig voor ALLE vakanties die via Belvilla geboekt kunnen worden.

 9. Wat als de nieuw geboekte vakantie goedkoper is dan het bedrag op mijn voucher?

Het bedrag op dit voucher dat niet is gebruikt voor de nieuwe boeking blijft geldig op het voucher voor later gebruik voor de vervaldatum van het voucher.

10. Wat als de nieuw geboekte vakantie meer kost dan het bedrag op mijn voucher?

In het geval dat u een nieuwe boeking heeft gemaakt die meer kost dan het bedrag op uw voucher, zal u gevraagd worden het verschil bij te betalen.

11. Kan ik dit voucher gebruiken voor meerdere boekingen?

Ja, het is mogelijk om het voucher voor meerdere boekingen te gebruiken. Houd er rekening mee dat de boeking door de hoofdboeker gemaakt moet worden. Het bedrag op het voucher dat niet gebruikt is voor de nieuwe boeking blijft geldig op het voucher voor later gebruik voor de vervaldatum van het voucher.

12. Wat als ik een nieuwe boeking maak met het voucher en er nog steeds reisbeperkingen gelden?

Houd er rekening mee dat als u uw voucher gebruikt, er voor sommige landen nog steeds reisbeperkingen kunnen gelden op de door u gekozen aankomstdatum. Zorg ervoor dat u dit controleert, voordat u de boeking maakt. In het geval dat u een nieuwe vakantie heeft geboekt met het voucher, en deze helaas opnieuw moet worden geannuleerd vanwege een gewijzigde reisrestrictie, ontvangt u het betaalde bedrag in de vorm van een nieuw voucher.

13. Waarom word ik per mail geïnformeerd dat mijn boeking wordt geannuleerd en niet per telefoon?

Het spijt ons dat we op dit moment niet de capaciteit hebben om u persoonlijk te informeren.

Om zoveel mogelijk beschikbaar te blijven voor dringende vragen en oproepen hebben we besloten om u per e-mail te informeren. Onze verontschuldigingen voor de onpersoonlijke aanpak en wij danken u voor uw begrip.

14. Ik heb een toekomstige vakantie boeking bij jullie gemaakt, maar ik maak me zorgen dat ik niet kan reizen vanwege het Coronavirus, wat moet ik doen?

We houden al onze boekingen nauwlettend in de gaten. In het geval dat reizen naar of van de vakantiebestemming onmogelijk is, zullen wij u maximaal 3 dagen voor de aankomstdatum proactief informeren.Wij raden u aan om op de hoogte te blijven van de maatregelen en adviezen van uw eigen overheid. Uw veiligheid staat voorop!

15. Hoe kan ik mijn geannuleerde boekingsovereenkomst bewaren?

U heeft de geannuleerde boekingsovereenkomst per e-mail ontvangen. Bewaar deze e-mail samen met uw Corona-Voucher en uw originele betalingsbewijs op uw computer voor latere referentie.

Als je gebruik maakt van 'Mijn Belvilla' worden de boekingsgegevens ook opgeslagen in je 'Mijn Belvilla' account.
 

16. Hoe kan ik een betalingsbewijs maken?

- Log in op uw internetbankieren en ga naar uw betaling aan Belvilla.

- Maak een printscreen van de betaling met de knop 'PrtScn'.

- Sla dit bestand op uw computer op, zodat u het later kunt raadplegen.

17. Ik ben op dit moment op vakantie en de situatie is veranderd, bijv. een lockdown

Als u verblijft in een gebied waar de reiswaarschuwing verandert (bijv. lockdown), neem dan contact met ons op via het 24/7 SOS (nummer dat op uw reisvoucher vermeld staat) en de lokale kantoren. Blijf tot die tijd veilig en volg de adviezen van de bevoegde autoriteiten op.

 

Nieuwe boekingen

Hopelijk verbetert de huidige situatie snel. Als u graag een boeking wilt maken voor de toekomst, begrijpen we dat u misschien de flexibiliteit zoekt om uw boeking te wijzigen of verder vooruit te kunnen pushen als de situatie nog niet verbeterd is tegen die tijd. Daarom hebben we bij veel van onze huizen de tekst ‘kosteloos omboeken’ toegestaan geplaatst. Als de boeking wordt gemaakt in een van de vakantiehuizen met deze tekst dan betekent dit dat uw boeking valt onder het tijdelijke beleid die in werking is gegaan in verband met de huidige situatie. Dit geeft u de flexibiliteit om uw vakantiewoning om te boeken, kunt u de verblijfsdata opnieuw inplannen of een andere vakantiewoning kiezen voor uw verblijf in 2020. Het bedrag van de nieuwe boeking moet gelijk zijn aan, of lager zijn dan, het oorspronkelijke bedrag. Het eventuele verschil komt voor uw rekening.

Dit geldt voor alle boekingen met een aankomstdatum in 2020 die in de komende periode worden gemaakt. De aanvraag om dit om te boeken kan tot 30 juni 2020, worden gedaan door te bellen naar onze collega’s van klantenservice. Wij staan aan uw zijde, voel u vrij om uw reservering te wijzigen, vooruit te pushen of uit te stellen wanneer het u uitkomt.

 

Adviezen van relevante autoriteiten met betrekking tot de huidige situatie:

 

 

Heeft dit antwoord u geholpen?