Antwoorden op veelgestelde vragen

Algemeen

Belvilla, thuis in vakantiehuizen sinds 1980, is een internationale touroperator die een breed assortiment karakteristieke, hoogwaardige vakantiehuizen in Europa aanbiedt. Van kastelen tot landhuizen, van boerderijen tot windmolens en van villa's tot chalets.

Heeft dit antwoord jou geholpen?

Je kan de Algemene Voorwaarden, ofwel huurvoorwaarden, vinden in de rubriek Informatie & Service.

Heeft dit antwoord jou geholpen?

Je vindt deze informatie onder Contact. Wanneer je contact op wil nemen via het e-mailformulier, geef dan het onderwerp van je bericht zo specifiek mogelijk aan. Dan kunnen wij jou zo goed mogelijk van dienst zijn!

Heeft dit antwoord jou geholpen?

Heb je een klacht over de dienstverlening van Belvilla of over jouw verblijf? Je kan de klacht kenbaar maken onder Contact door als onderwerp van je bericht te kiezen voor ‘Iets anders’ en vervolgens te specificeren met ‘Ik heb een klacht’. Bij een klacht na verblijf word je klacht binnen 5 werkdagen in behandeling genomen. Neem bij een klacht tijdens je verblijf telefonisch contact op met Belvilla. De gegevens hiervoor vind je op jouw verblijfsticket. Onze volledige klachtenprocedure tref je aan in onze huurvoorwaarden.

Ben je niet tevreden met de afhandeling van je klacht? Dan kan je deze voorleggen aan de Geschillencommissie Thuiswinkel. Tevens kan je de klacht voorleggen aan de Geschillencommissie via het Europees ODR Platform.

Heeft dit antwoord jou geholpen?

VEILIG REIZEN MET ONS AAN JOUW ZIJDE

 

Door de wereldwijde pandemie van Covid-19 zijn er onvoorziene wijzigingen in de regelgeving voor internationaal reizen van kracht geworden. We begrijpen heel goed dat je vragen hebt over jouw geboekte vakantiewoning. Uiteraard helpen wij je graag en zorgen we voor duidelijkheid. Onze klantenservice wordt momenteel overspoeld met vragen, waardoor antwoorden per telefoon, e-mail of social media helaas langer duren dan je van ons gewend bent, waarvoor onze excuses.

 

Om je zo goed mogelijk te helpen, hebben we hieronder de meest gestelde vragen over Covid-19 en boekingen op een rij gezet. We hopen dat dit je meer duidelijkheid zal geven. Als je nog (aanvullende) vragen hebt, neem dan contact op met onze klantenservice. Bedankt voor je begrip.

 

We raden je aan op de hoogte te blijven van de richtlijnen van de Wereldgezondheidsorganisatie en deze na te volgen.

 

Vragen en antwoorden 

 

* Wat is een voucher?

Een voucher is een door Belvilla uitgegeven digitaal tegoed waarmee je een nieuwe boeking kunt maken.

 

Aangezien we twee soorten vouchers met verschillende regels hebben, leggen we dit hier verder uit:

Er zijn twee verschillende soorten annuleringen en vouchers:

·         De situatie waarin wij jouw boeking hebben moeten annuleren wegens geldende beperkingen opgelegd door de overheid / autoriteiten, een zogenaamde overmachtsituatie. In dit geval ontvang je een Corona-voucher waarmee je een ​​nieuwe vakantie kunt boeken. Deze voucher is 3 jaar geldig. Als je de voucher niet gebruikt, kun je 6 maanden na de uitgiftedatum van de voucher een terugbetaling aanvragen.

·         De situatie waarin jij hebt besloten jouw boeking te annuleren, ook al zijn er vanaf de annuleringsdatum geen beperkingen vanuit de overheid / autoriteiten opgelegd. In dit geval heb je een Belvilla-voucher ontvangen (ter waarde van het bedrag dat je al hebt betaald minus de annuleringskosten) waarmee je een nieuwe vakantie kunt boeken. Ook dit voucher is 3 jaar geldig. Als je de voucher niet gebruikt, kun je 12 maanden na de uitgiftedatum van de voucher een terugbetaling aanvragen.

·         Als je een vakantie hebt geboekt op een van de door ons aangeboden, heb je een park voucher ontvangen. Deze hebben dezelfde voorwaarden maar kunnen alleen worden ingewisseld voor boeking op een vakantiepark van dezelfde partner.

 

1. Hoe ontvang ik mijn voucher?

Als we je de voucher hebben toegezegd, sturen we je deze per e-mail toe. Controleer jouw 'ongewenste e-mail’ box (SPAM) wanneer je deze nog niet hebt ontvangen. Momenteel hebben we het erg druk, maar we zorgen ervoor dat je de voucher zo snel mogelijk ontvangt.

 

2. Mij is reeds een voucher toegezegd en mijn boeking is al geannuleerd, wanneer ontvang ik dit voucher?

Indien wij jouw boeking naar aanleiding van een eerder telefonisch contact reeds hebben geannuleerd en we hebben je een voucher toegezegd, willen we je vragen om geduld. Op dit moment werken wij hard om alle vouchers te versturen en doen wij ons uiterste best ook die van jou zo snel mogelijk toe te sturen.

 

3. Ik wil een nieuwe boeking maken, maar ik heb mijn voucher nog niet ontvangen.

Als je een nieuwe boeking wilt maken, maar je hebt jouw voucher nog niet ontvangen is dat geen probleem. We kunnen je helpen bij het maken van de nieuwe boeking en de prijs aanpassen met het bedrag van jouw voucher, zelfs als je de voucher nog niet hebt ontvangen. Neem hiervoor contact op met de klantenservice. De wachttijd langer is dan normaal, hiervoor vragen we je geduld te hebben.

 

4. Hoe gebruik ik de voucher?

Wanneer je een boeking maakt op onze website, vragen we je op de betaalpagina je unieke vouchercode te gebruiken. Wanneer je de vouchercode invoert, wordt het bedrag, afhankelijk van de boeking die je maakt, automatisch van het voucher totaal afgetrokken. Als je boekingsbedrag lager is dan de waarde van de voucher, is het resterende saldo nog steeds beschikbaar op je voucher en kan het worden gebruikt voor toekomstige boekingen. Als het boekingsbedrag echter hoger is dan de waarde van de voucher, moet je het restant bijbetalen tijdens het betalingsproces.

 

Let op: eventuele korting- of promotiecodes moet je vóór de betalingspagina toevoegen. De optie om de voucher toe te voegen is beschikbaar op de betalingspagina onder een apart veld.

 

5. Wat is de waarde van de voucher?

Het bedrag op de voucher is het totale bedrag dat reeds is betaald voor jouw huidige boeking inclusief kosten ter plaatse en verzekeringskosten (indien van toepassing). Omdat we jou als klant waarderen, bieden we je een speciale kortingscode die tevens een maand geldig is vanaf de uitgiftedatum van de voucher. De kortingscode wordt vermeld in de e-mail die je van ons hebt ontvangen. De borg die reeds betaald is aan Belvilla wordt teruggestort (door de extra werkdruk kan dit momenteel 8 weken duren).

 

6. Waarom maakt Belvilla gebruik van vouchers?

We beseffen dat we - onder normale omstandigheden - in geval van een annulering door Belvilla het reeds betaalde bedrag zouden moeten terugbetalen. De huidige situatie is echter zo uitzonderlijk dat we van mening zijn dat het gerechtvaardigd is om een uitzondering te maken. Wij rekenen op jouw begrip.

 

7. Wat als ik geen voucher, maar mijn geld terug wil?

Ja, het is mogelijk geld terug te krijgen, maar dit hangt af van de soort voucher die je hebt ontvangen.

Wanneer wij jouw boeking hebben moeten annuleren wegens geldende beperkingen opgelegd door de overheid / autoriteiten, een zogenaamde overmachtsituatie, ontvang je een Corona-voucher waarmee je een nieuwe vakantie kunt boeken. Dit voucher is 3 jaar geldig. Als je de voucher niet gebruikt, kan je 6 maanden na de uitgiftedatum van de voucher een terugbetaling aanvragen.

Wanneer jij hebt besloten je boeking te annuleren, ook al zijn er vanaf de annuleringsdatum geen beperkingen vanuit de overheid / autoriteiten opgelegd, heb je een Belvilla-voucher ontvangen (ter waarde van het bedrag dat je al hebt betaald minus de annuleringskosten) waarmee je een nieuwe vakantie kunt boeken. Ook dit voucher is 3 jaar geldig. Als je de voucher niet gebruikt, kun je 12 maanden na de uitgiftedatum van de voucher een terugbetaling aanvragen.

 

7A. Als ik mijn voucher niet kan gebruiken, krijg ik dan mijn geld terug?

Als je een Corona-voucher hebt ontvangen, kun je 6 maanden na uitgiftedatum van de voucher een terugbetaling aanvragen. Als je een Belvilla-voucher hebt ontvangen, kun je 12 maanden na de uitgiftedatum van de voucher een terugbetaling aanvragen. Indien je niet om terugbetaling vraagt en er staat saldo op de voucher, krijg je dit bedrag automatisch terugbetaald na de vervaldatum van de voucher.  

8. Hoe lang is mijn voucher geldig?

De voucher (ongeacht of je een corona-voucher of een belvilla-voucher hebt ontvangen) is gedurende 3 jaar vanaf de uitgiftedatum van de voucher geldig voor gebruik bij Belvilla. Vouchers die al zijn uitgegeven met een geldigheidsduur van 1 jaar, worden verlengd tot 3 jaar (we sturen je een nieuwe voucher per e-mail). Dit betekent dat je zelfs pas in 2023 een reservering kunt maken voor alle data en vakantiehuizen op de website van Belvilla. Omdat we jou als klant waarderen, hebben we bovendien een kortingscode uitgegeven die een maand geldig is vanaf de uitgiftedatum van de voucher. Het is daarom slim om jouw voucher zo snel mogelijk te gebruiken, want de voucher is dan meer waard is dan het bedrag dat je oorspronkelijk hebt betaald. Controleer jouw e-mail om te zien hoeveel jouw voucher meer waard is.

 

9. Is de voucher overdraagbaar aan een ander persoon?

De Corona-voucher kan alleen worden gebruikt door de hoofdboeker. Dit voucher is niet overdraagbaar vanwege SGR-vereisten. De Belvilla Voucher is vrij overdraagbaar aan een andere persoon. Belvilla kan echter niet aansprakelijk worden gesteld voor verlies, diefstal of misbruik van de voucher.

 

10. Wat moet ik doen als ik op vakantie ben en de situatie verandert, bijv. een lockdown?

Als je verblijft in een gebied waar de reiswaarschuwing veranderd (bijv. lockdown), neem dan contact met ons op via het 24/7 SOS nummer (dat op jouw reis voucher vermeld staat) en onze lokale kantoren. Zorg dat je tot die tijd in veiligheid blijft en volg de adviezen van de lokale autoriteiten op.

 

11. Ik ga binnen 3 dagen op reis en ik heb geen bericht van Belvilla ontvangen. Wat moet ik doen?

Als wij geen contact met jou hebben opgenomen en jij hebt geen contact met ons opgenomen, gaan we ervan uit dat je gaat genieten van jouw welverdiende vakantie. Als je besluit niet op reis te gaan en je hebt ons niet geïnformeerd, moeten we dit afhandelen als een no-show. Dit betekent dat alle kosten in rekening worden gebracht.

 

Als je besluit dat je niet op vakantie wilt gaan, vragen we je vriendelijk om onmiddellijk contact met ons op te nemen zodat we kunnen kijken hoe we jou kunnen helpen de annuleringskosten zo laag mogelijk te houden.

 

12. Wat zijn de voordelen van de voucher?

De voucher is geldig voor gebruik bij Belvilla gedurende 3 jaar vanaf de uitgiftedatum van de voucher. Vouchers die al zijn uitgegeven met een geldigheidsduur van 1 jaar, worden verlengd tot 3 jaar (we sturen je een nieuwe voucher per e-mail). Dit betekent dat je zelfs tot en met 2023 een reservering kunt maken voor alle data en vakantiehuizen op de website van Belvilla. Omdat we jou als klant waarderen, hebben we bovendien een kortingscode uitgegeven die een maand geldig is vanaf de uitgiftedatum van de voucher. Het is daarom slim om jouw voucher zo snel mogelijk te gebruiken, want de voucher is dan meer waard is dan het bedrag dat je oorspronkelijk hebt betaald. Controleer jouw e-mail om te zien hoeveel jouw voucher meer waard is.

 

13. Kan ik de voucher gebruiken om een ​​zomer- en / of wintervakantie te boeken?

Ja natuurlijk kun je dat! De voucher is geldig voor ALLE vakanties die via Belvilla geboekt kunnen worden. Daarnaast is het voordelig om jouw voucher zo snel mogelijk te gebruiken omdat de voucher dan meer waard is dan het bedrag dat je hebt betaald. Controleer jouw e-mail om te zien hoeveel jouw voucher meer waard is.

 

14. Wat als de nieuw geboekte vakantie goedkoper is dan het bedrag op mijn voucher?

Het bedrag op de voucher dat niet is gebruikt voor de nieuwe boeking blijft geldig voor later gebruik. Let wel op de vervaldatum van de voucher, deze ligt 3 jaar na de uitgiftedatum van de voucher. Vouchers die al zijn uitgegeven met een geldigheidsduur van 1 jaar worden verlengd tot 3 jaar. Wanneer je de voucher niet gebruikt, kan je een terugbetaling aanvragen (zie het antwoord bij vraag 7)

 

15. Wat als de nieuw geboekte vakantiewoning meer kost dan het bedrag op mijn voucher?

Als je een nieuwe boeking hebt gemaakt die meer kost dan het bedrag op jouw voucher, word je gevraagd het verschil te betalen.

 

16. Kan ik de voucher gebruiken voor meerdere boekingen?

 

Ja, het is mogelijk om de voucher te gebruiken voor meerdere boekingen. Het bedrag op de voucher dat niet is gebruikt voor de nieuwe boeking, blijft geldig voor later gebruik vóór de vervaldatum van de voucher. Daarnaast is het voordelig om jouw voucher zo snel mogelijk te gebruiken omdat de voucher dan meer waard is dan het bedrag dat je hebt betaald. Controleer jouw e-mail om te zien hoeveel jouw voucher meer waard is.

 

17. Wat als ik een nieuwe boeking maak met het voucher en er nog steeds reisbeperkingen gelden?

Houd er bij het gebruiken van de voucher rekening mee dat er voor sommige landen nog steeds reisbeperkingen kunnen gelden op de door jou gekozen aankomstdatum. Zorg ervoor dat je dit controleert voordat je op reis gaat. Wanneer je een nieuwe vakantie met de voucher hebt geboekt en deze helaas opnieuw moet worden geannuleerd als gevolg van een gewijzigde reisbeperking, ontvang je het betaalde bedrag in de vorm van een nieuw voucher. Voor boekingen die na 13 maart 2020 zijn gemaakt en die worden geannuleerd, kunnen annuleringskosten in rekening worden gebracht.

 

We zullen ons altijd aan de regels van de autoriteiten houden met betrekking tot de 1,5 meter afstand en andere maatregelen. We raden je aan om voor vertrek te controleren of er relevante reisbeperkingen zijn en contact met ons op te nemen als deze beperkingen jouw reis naar het vakantiehuis of jouw verblijf in het vakantiehuis belemmeren. Wij helpen je graag met een oplossing.

 

Als er op jouw bestemming sociale maatregelen in werking zijn, zoals het sluiten van restaurants, bars, musea, enz. kunnen we jouw boeking niet kosteloos annuleren. Dit heeft geen invloed op jouw verblijf in ons vakantiehuis.

 

18. Ik heb bij jullie een toekomstige vakantie boeking gemaakt, maar ik maak me zorgen dat ik niet kan reizen wegens het Coronavirus, wat moet ik doen?

Wij raden je aan op de hoogte te blijven van de maatregelen en adviezen van jouw eigen overheid en de lokale autoriteiten. Neem contact met ons op wanneer je maatregelen tegenkomt die jouw verblijf in gevaar brengen. Jouw veiligheid staat voorop! We houden al onze boekingen nauwlettend in de gaten met betrekking tot het sluiten van landsgrenzen.

 

Als er geen beperkingen gelden voor jouw geboekte vakantiehuis, annuleren we jouw boeking niet. We hopen dat je bij ons van een welverdiende vakantie zult genieten. Wanneer je zelf jouw boeking wilt annuleren, gelden de normale annuleringsvoorwaarden en raden we je aan contact met ons op te nemen. Als je geen contact met ons opneemt en je komt niet opdagen op de geboekte datum, kunnen wij jou het betaalde bedrag helaas niet teruggeven.

 

19. Waarom krijg ik per e-mail bericht dat mijn boeking wordt geannuleerd en niet telefonisch?

Het spijt ons dat we op dit moment niet de capaciteit hebben om je persoonlijk te informeren.

 

Om zoveel mogelijk beschikbaar te blijven voor dringende vragen en oproepen hebben we besloten jou per e-mail te informeren. Onze verontschuldigingen voor de onpersoonlijke aanpak en we danken je voor jouw begrip.

 

20. Hoe kan ik mijn geannuleerde boekingsbevestiging bewaren?

Je hebt de geannuleerde boekingsovereenkomst per e-mail ontvangen. Bewaar deze e-mail samen met jouw voucher en het originele betalingsbewijs op een veilige plek  op jouw computer voor latere referentie.

 

Als je 'Mijn Belvilla' gebruikt, worden de boekingsgegevens ook opgeslagen in jouw 'Mijn Belvilla'-account.

 

Hoe kan ik een betalingsbewijs maken?

·         Je ontvangt van ons een betalingsbevestiging. Daarnaast kun je ook het volgende doen:

·         Log in op jouw internetbankieren en ga naar jouw betaling aan Belvilla.

·         Maak een  foto van de betaling met de 'Print Sceen'-knop.

·         Bewaar dit bestand op jouw computer, zodat je het later kunt inzien.

Heeft dit antwoord jou geholpen?