Alleen echte gasten kunnen een review geven
Alleen echte gasten kunnen bij Belvilla een review geven

Werkelijke boordelingen van vakantiehuizen

Regelmatig duiken berichten op over valse beoordelingen, bijvoorbeeld bij hotels op reviewsites. Er schijnen zelfs bureaus te zijn die in opdracht positieve of juist negatieve reviews plaatsen. Wat een geluk dat we bij Belvilla één-op-één een uitnodiging kunnen sturen aan mensen die werkelijk zijn verbleven in een specifiek vakantiehuis! Zo weet je zeker dat je op onze website echte reviews van echte gasten ziet.

Waardevolle reviews

Reviews zijn zeer waardevol als je een vakantiehuis zoekt. Ze geven je, als het goed is, inzicht in de onafhankelijke beleving van eerdere gasten en bieden tips die alleen ervaringsdeskundigen kunnen geven.

Hoe belangrijk is een review bij een vakantiehuis voor jou? Uit onderzoek (onder meer van Reevoo en Olery.com) blijkt dat reviews het oordeel en gedrag van consumenten in grote mate beïnvloeden bij het boeken van een vakantie. Zo schijnt 80% van de consumenten gebruik te maken van online reviews en geeft een grote meerderheid aan dat reviews helpen bij de vakantiekeuze. Bovendien is 61% eerder geneigd om een accommodatie te boeken als daar een review bij staat.

Uitnodiging

Als je een vakantiewoning bij Belvilla hebt geboekt, kun je na thuiskomst een uitnodiging in je mailbox verwachten om je ervaringen te delen. We stellen enkele korte vragen over je verblijf en verzoeken je om dit met wat woorden aan te vullen. Aangezien wij een review zeer waardevol vinden, ontvangen respondenten als dank voor het invullen een korting op een volgende boeking bij Belvilla.

Wat doet Belvilla met een review?

Op de website zie je per individueel vakantiehuis de reviews. Bij Belvilla bestaat een review uit een cijfermatig deel en een tekstgedeelte. Indien een vakantiehuis één of meerdere beoordelingen heeft ontvangen, zie je in cijfervorm de gemiddelde gastwaardering (schaal van 1-10). Dit cijfers toont de totaalbeleving van één specifiek vakantiehuis, waarbij we tevens vermelden om hoeveel beoordelingen het gaat. In onderstaande afbeelding zie je bijvoorbeeld in het kleine, rode kader dat in totaal 96 mensen het vakantiehuis De Hytte hebben beoordeeld en dat de gemiddelde gastwaardering uitkomt op een 9.

Belvilla toont twee soorten reviews:een cijfer en een schriftelijke beoordeling

Belvilla toont twee soorten reviews: een cijfer en een schriftelijke beoordeling

De beoordeling van gasten communiceren wij ook aan de betreffende vakantiehuiseigenaar, zodat deze het vakantiehuis steeds verder kan verbeteren. Daarnaast geven de resultaten ons als organisatie inzicht in hoe wij nog beter tegemoet kunnen komen aan vakantiewensen.

In de tab ‘Ervaringen van onze gasten’ (zie het grote, rode kader in de afbeelding) tref je tekstuele reviews als een soort digitaal gastenboek. Bovenstaand voorbeeld toont dat 35 respondenten hun beoordeling met een paar woorden hebben toegelicht. Bij deze ervaringen staan ook de naam en het herkomstland van de betreffende gast plus de verblijfsperiode. Dit onderstreept enerzijds de betrouwbaarheid van de reviews. Anderzijds kun je als lezer door de vermelde verblijfsperiode beter inschatten in hoeverre een opmerking voor jou van belang is.