De commercials van Belvilla

Villa Angelica_Toscane_Italië_Belvilla vakantiehuizen

Villa Angelica is het decor van de commercial ‘Bommetjesregen’

Ken je hem nog, de commercial van Belvilla bij dat meer met het witte vakantiehuis? Belvilla startte in januari 2010 met deze tv-commercial die veel bekendheid kreeg en zelfs genomineerd werd voor de reclameprijs de ‘Gouden Loekie’. In deze spot klinken voor het eerst de inmiddels bijna legendarische woorden “Is het trouwens Belvilla of Bel-villa”. Bij sommigen raakte de commercial de irritatiegrens, bij het merendeel veroverde de merknaam Belvilla een plaatsje in de herinnering. Reden genoeg om de succesvolle campagne al diverse jaren voort te zetten. En daar zijn ze weer: Marc en Nathalie in hun vakantiehuis in de Belvilla commercial. In december, januari en februari is Belvilla weer op televisie met een nieuwe commercial. Dit keer betreft het een verrassende compilatie van diverse spots die aangeeft hoe divers een vakantiehuis kan zijn en die onderstreept dat je zorgeloos je vakantie boekt bij Belvilla.

Zwemmen – de commercial waar het mee begon

In de eerste tv-spot vertoeven de Belvilla-karakters Marc en Nathalie aan een meer in het witte, houten vakantiehuis Les Perchettes in de Ardennen. Ze geven aan wat precies een Belvilla vakantiehuis is: een uniek, verrassend betaalbaar vakantiehuis op een plaats waar altijd iets te beleven is. Nathalie en Marc praten over de prachtige plek, terwijl hij een verfrissende duik neemt en zij onder het genot van een glaasje wijn uitkijkt over het meer. Als Nathalie het onderwerp ‘kinderen’ aanroert, is Marc even van slag en krijgt prompt een slok water binnen. Het chalet Les Perchettes biedt plaats aan acht personen en heeft als belangrijkste troeven het grote privédomein van vier hectare met een eigen meer en een terras dat daar heerlijk over uitkijkt. Je kunt hier vissen en varen en met een beetje geluk zie je zelfs ijsvogels vliegen. Bij voldoende vorst heb je bovendien je eigen schaatsbaan voor de deur! Het vakantiehuis ligt nabij Couvin, tegen de Frans-Belgische grens.

BE-5660-09_Les Perchettes_Ardennen_België_Belvilla vakantiehuizen

Vakantiewoning Les Perchettes ligt prachtig aan het water

Parodie van Pownews

De bekendheid van de eerste Belvilla-commercial resulteerde zelfs in een spraakmakende parodie. Rutger Castricum speelde in februari 2011 voor PowNews de commercial na in relatie tot het PVV-idee om tuigdorpen te creëren. “Kunnen we dit huis een villa noemen?”, zegt hij tegen zijn zeer charmante tegenspeelster. Een hilarische uitvoering, vooral wanneer ze samen langs de keten van het tuigdorp huppelen op een liedje van Frans Bauer.

Terrascommercial

Een variant van de eerste commercial toont Marc en Nathalie op een terras. Een Franstalige serveerster brengt de drankjes en ziet foto’s van hun vakantiehuis liggen. Ze informeert bij Marc of hij de nieuwe eigenaar is van die ‘Belle Villa’. Marc kan dit alleen maar beamen, terwijl hij het huis eigenlijk slechts heeft gehuurd. “Ik kan tegen haar heel moeilijk ‘nee’ zeggen”, zo verklaart hij aan Nathalie. De Belvilla vakantiewoning op de foto is eveneens het witte chalet Les Perchettes uit de eerste commercial.

Herfstcommercial

Het luxe designchalet Klippitzturm speelt een belangrijke rol in de herfstcommercial. Nathalie ligt bij een knapperend vuurtje een boek te lezen met het vakantiehuis op de achtergrond. Marc is druk in de weer met een bijl om hout te hakken. Ondertussen concluderen ze dat het ook nu weer klopt bij Belvilla.Het chalet Klippitzturm is een opvallend vakantiehuis in Oost-Karinthië op de piste bij Klippitz van het skigebied Klippitztörl. Dit grenen chalet voor tien personen biedt alle luxe die je kan wensen, van een prachtig, grotendeels omringend terras tot een openhaard, wifi, sauna en jacuzzi. De hoekbank, de rode kleuren en het vele hout geven de vakantiewoning een warme sfeer. Onder meer vanuit de jacuzzi kijk je uit over de prachtige, zeer rustige omgeving.

Vakantiehuis Klippitzturm_AT-9462-09_Oostenrijk_Belvilla vakantiehuizen

Vakantiehuis Klippitzturm is een luxe designchalet in Karinthië

Wintersportcommercial

De wintersportcommercial is geschoten bij Chalet an der Piste in het Oostenrijkse Salzburgerland. Marc staat al helemaal klaar in zijn snowboardoutfit, maar Nathalie constateert een belangrijk feit: er ligt geen sneeuw. Marc is echter zeer overtuigd van Belvilla en vertrouwt erop dat zelfs dat wel goed komt. De volgende ochtend staat hij met woeste haren op het balkon zijn tanden te poetsen en blijkt de omgeving inderdaad voorzien van een dik pak sneeuw.De sfeervolle wintersportwoning Chalet an der Piste bevindt zich aan de piste van de Nagelkopfle, niet ver van Kaprun en Zell am See met toegang tot het skigebied Europa Sportregion. In dit houten chalet van twee etages kun je prima verblijven met zes personen. Het vele hout, de kenmerkende tegelkachel en de gezellige erker laten je optimaal genieten in een typisch Oostenrijkse sfeer. Vanaf het balkon kijk je uit op de omringende bergen en de naastgelegen piste, voorzien van sneeuwkanonnen. Volgens een eerdere gast is dit ‘het mooiste uitzicht ooit’! De piste is enkele avonden per week verlicht, waardoor je ook na zonsondergang kan skiën. Bovendien kun je ter plaatse rodelen en is er een funpark en skiles voor kinderen.

Commercial_wintersport_Belvilla vakantiehuizen

Het opnamebordje van de wintercommercial

Chalet an der Piste_AT-5721-12_Oostenrijk_wintersport_Belvilla vakantiehuizen

Chalet an der Piste ligt inderdaad aan de piste

Commercial Bommetjesregen

Het luxe, Toscaanse vakantiehuis Villa Angelica vormde het decor van de commercial Bommetjesregen die in 2011 werd opgenomen. Deze spot onderstreept dat een vakantiehuis ook zeer fijn is voor gezinnen. Nathalie en Marc brengen samen met het gezin van Nathalies zus hun vakantie door in Zuid-Europa. Marc ligt heerlijk ontspannen op zijn luchtbedje in het zwembad, maar daar brengen zijn neefje en nichtje verandering in. Zij plagen hun ome Marc door bommetjes te maken in het zwembad en ondertussen de commercial na te spelen. Daar kan Marc maar één conclusie uit trekken: ‘De kinderen van je zus, die kijken veel te veel reclame!’, roept hij naar Nathalie. Deze zomercommercial werd opgenomen in oktober. Het Toscaanse zonnetje deed zijn best, maar scheen toch een heel stuk minder fel dan in de zomer. Dat bracht met zich mee dat de kinderen in de commercial af en toe klappertandend langs de kant werden warm gewreven met een handdoek. Het gezin van Nathalies zus vormt in het echte leven overigens ook een gezin met elkaar. In de commercial zitten de ouders onder de parasol te lezen.

IT-56037-09_Villa Angelica_Toscane_Italië _Belvilla vakantiehuizen

Villa Angelica, de locatie van de commercial Bommetjesregen

Een variant op deze commercial is tevens te zien op de Waalse televisie.De Toscaanse Villa Angelica stamt uit het midden van de 19e eeuw en is met behoud van authentieke kenmerken gerestaureerd. Binnen tref je prachtige muurschilderingen en een tongewelf in de keuken, waar je zo een Italiaanse mama achter het fornuis ziet staan. Aangevuld met meubels en accessoires uit de 19e eeuw weet deze vakantievilla de tijden van weleer vast te houden, maar wel in combinatie met modern comfort. Het terras en privézwembad bieden een overweldigend uitzicht op de glooiende, met cipressen begroeide heuvels van Toscane. Een prachtige plek om met een groep tot elf personen te genieten.

Nieuwe commercial: zorgeloos boeken bij Belvilla

Eind 2013 lanceerden we onze nieuwste commercial rond het thema ‘zorgeloos boeken’. Deze is ook in 2014 en 2015 veelvuldig op tv. Je ziet een gezin arriveren bij een prachtig vakantiehuis. De dochters lopen iets vooruit en zien al wat voor hun ouders nog even verborgen blijft. Er zitten andere mensen in het vakantiehuis! In de taxi terug blijkt dat de vader inderdaad niet bij Belvilla had geboekt… Na een telefoontje van de moeder weet Belvilla gelukkig wel snel een goede oplossing te bieden, waarna het gezin alsnog van een welverdiende vakantie kan genieten in een prachtige vakantiewoning.