Belvilla, specialist in online verhuur van vakantiehuizen, zet de volgende stap in de nieuwe merkstrategie. Voor het eerst in 30 jaar zet Belvilla TV in als dragend medium bij de start van een periode dat consumenten weer volop de mei- en zomervakantie gaan boeken. TV is, naast gerichte online advertising, voor Belvilla op dit moment het beste medium om haar vakantiewoningen te positioneren als unieke, aantrekkelijk geprijsde huizen op plaatsen waar altijd iets te beleven is. Het aanbod vakantiewoningen bij Belvilla, inclusief de nieuwe bestemming Griekenland, is voor 2010 uitgebreid met ruim 3.000 huizen; een stijging van 20% ten opzichte van 2009.
De groots opgezette merkcampagne loopt dit gehele jaar en is integraal ontwikkeld. De karakters uit de commercial, Marc en Nathalie, nemen je als vrienden mee in hun vakantiebelevenissen op onder meer blogs en Twitter. Naast de TV-commercial, gemaakt door Reclamebureau Leukwerkt Worldwide uit Amsterdam, bestaat de campagne ook uit internet en print advertising.
Hedwig Wassing, directeur van Belvilla zegt: “TV is uitermate geschikt om te laten zien hoe onze Belvilla’s zich onderscheiden van doorsnee vakantiehuisjes en hoe je een verblijf in zo’n prachtig vakantiehuis beleeft als huurder. Dat beeld proberen we in onze merkstrategie heel consistent uit te dragen. Sinds 1998 hebben wij als één van de eerste reisorganisaties een boekbare website. De focus lag toen vooral op het optimaliseren van onze online activiteiten. Nu onze website al vele jaren achtereen succesvol is, kunnen we een volgende stap zetten in de marketing van ons merk.”
De nieuwe marketingaanpak richt zich niet alleen op de Nederlandse markt, maar ook op de andere landen waar Belvilla actief is, onder meer Duitsland, België en Frankrijk. Belvilla is onderdeel van @Leisure Group, één van de grootste Europese spelers in de verhuurmarkt van vakantiehuizen.
Fotobijschrift: “Levensgenieters Nathalie en Marc zitten niet stil in hun Belvilla. In de campagne van de online vakantiehuizenspecialist staan de belevenissen in het vakantiehuis centraal en de omgeving waar altijd iets te doen is.”