Veelgestelde vragen

Zoek in onze veelgestelde vragen

Boekingen

Uw verhuurexpert kan u op basis van data een speciale prognose geven wanneer u uw eerste boeking kunt verwachten. Dit verschilt per regio en is ook afhankelijk van andere factoren. Zo maakt bijvoorbeeld de publicatiedatum een verschil. Als uw vakantieverblijf bijvoorbeeld nog voor hoogseizoen op de website(s) staat, zal een eerste boeking niet lang op zich laten wachten.

U kunt contact opnemen met uw verhuurexpert. Die kan een prognose voor uw vakantiehuis opstellen.

U kunt al uw boekingen, de verhuuradministratie en verhuurinkomsten bekijken via uw persoonlijke online account, ‘Mijn Belvilla’. Bovendien kunt u hier snel en eenvoudig allerlei andere zaken zelf regelen.

Ja. Samen met uw verhuurexpert maakt u contractuele afspraken rondom het verhuren van uw vakantiehuis. Hoe u zelf het vakantiehuis gebruikt maakt daar een onderdeel van uit.
In uw persoonlijke online account ‘Mijn Belvilla’ vindt u een duidelijk overzicht met de verhuurinkomsten en de bijbehorende boekingen.

Financieel

Het verhuurrendement verschilt per huis, want elke vakantiewoning is anders en ook de locatie speelt een grote rol. Daarnaast zijn het aantal beschikbare weken en de periode waarin de vakantiewoning wordt verhuurd van belang. Uw verhuurexpert kan een realistische inschatting maken na u persoonlijk te hebben gesproken.
Belvilla heeft een eigen ‘prijstool’ ontwikkeld waarmee we de huizenprijzen van alle online aanbieders kunnen bekijken. Deze tool vergelijkt uw vakantiehuis en geeft een globale schatting van de verhuurinkomsten per verblijf. Uiteraard is elk vakantiehuis uniek. De tool houdt rekening met verschillende factoren, zoals de ligging, de grootte, het type huis en het aantal badkamers en slaapkamers. Daarom kunnen wij de uiteindelijke huurprijs pas bepalen nadat een van onze verhuurexperts met u heeft gesproken.
U ontvangt de volledige huursom ongeveer twee weken voordat de gasten arriveren. Het verhuurbedrag staat dus al vóór aankomst uw gasten op uw rekening. Wanneer een gast last minute boekt maakt Belvilla zo snel mogelijk de huursom over.
Ja, als je via onze website een ander vakantiehuis boekt, krijg je als Belvilla huiseigenaar altijd 20% korting. Dit met uitzondering van onze vakantieparken. Omdat deze deel uitmaken van een keten gelden er andere regels.

Over gasten

Bij elke boeking ontvangt u een zogenaamd ‘verblijfsticket’ met gastgegevens en boekingsdetails. Hierop vindt u de groepssamenstelling, verblijfsduur, aankomst- en vertrekmoment, naam, gesproken taal en alle contactgegevens. Dit kunt u overigens ook altijd inzien via uw persoonlijke online account ‘Mijn Belvilla’.
Bij elke boeking ontvangt u een zogenaamd ‘verblijfsticket’ met gastgegevens en boekingsdetails. Hierop vindt u de groepssamenstelling, verblijfsduur, aankomst- en vertrekmoment, naam, gesproken taal en alle contactgegevens. Dit kunt u overigens ook altijd inzien via uw persoonlijke online account ‘Mijn Belvilla.

Of het nu gaat om betalingen, verblijven, klachten of andere zaken: Belvilla verzorgt het contact met uw gasten van A tot Z. We hebben namelijk een Customer Service afdeling met 140 specialisten. Zij ondersteunen dagelijks gasten bij het boeken van vakantiewoningen.

Belvilla verzorgt de complete communicatie voor u. Wilt u toch zelf communiceren met uw gasten? Dat kan middels de contactgegevens die de gast voor u achterlaat. Deze vindt u op het ‘verblijfticket’ dat u ontvangt bij elke boeking.

Er zijn veel factoren die van invloed zijn op het aantal boekingen dat uw vakantiehuis ontvangt. Een goede verhuurprijs, aantrekkelijke faciliteiten en positieve beoordelingen hebben de meeste invloed op boekingen. Belvilla ondersteunt en adviseert u op allerlei gebieden, zodat u zoveel mogelijk boekingen kunt maken. Ook verzorgen wij de gehele promotie op diverse kanalen, bijvoorbeeld op Facebook, in nieuwsbrieven en op radio en televisie.
Er staat een speciaal team klaar voor onze huiseigenaren: Homeowner Service. Zij helpen u graag verder. Verblijven de gasten al in uw vakantiehuis en komt u er samen niet uit? Dan kunt u bellen met onze SOS-lijn. Verder zijn de gasten bij elke boeking verplicht om een schadeverzekering af te sluiten. Op deze manier is uw vakantiehuis automatisch verzekerd tegen eventuele schade tot € 10.000,- per boeking.

Verzekering & regelgeving

In Nederland moet u een vakantiewoning apart verzekeren. Een particuliere inboedel- en inboedel- en bouwverzekering dekt alleen als u de woning voor privédoeleinden gebruikt en niet als u deze (gedeeltelijk) verhuurt. Ook bent u verplicht dit aan uw verzekeraar te melden. Voor de woningverzekering van vakantiewoningen in andere landen dan Nederland adviseren wij u een financieel adviseur te raadplegen.
Wij adviseren u een aansprakelijkheidsverzekering af te sluiten. Mocht er iets met uw gasten of met de spullen van uw gasten gebeuren tijdens hun verblijf in uw vakantiehuis, dan bent u hiervoor verzekerd. Controleer nauwkeurig welke dekking er op de polis staat. Veel standaard dekkingen gelden namelijk niet voor schade opgelopen door verhuuractiviteiten. In dat geval zal u een aanvullende verzekering moeten aanvragen voor verhuuractiviteiten.
Belvilla sluit voor u een schadeverzekering af met een dekking tot € 10.000,-. Bij elke boeking sluiten wij een standaard schadeverzekering voor de gast af, waardoor deze wettelijk aansprakelijk is.
Het verschilt per regio en land of u een vergunning nodig heeft. Twijfelt u of u een vergunning nodig heeft? Neem dan gerust contact op met Homeowner Service.
U hoeft geen borg te vragen. Gasten sluiten bij elke boeking een schadeverzekering af, zodat uw woning verzekerd is tegen schade tot € 10.000,-. Soms zal een borg de gasten afschrikken, waardoor u minder boekingen krijgt. Mocht u toch nog een borg willen vragen, dan regelt Belvilla dit graag voor u. De borgsom wordt dan samen met de verhuursom geïncasseerd. Onze ervaring is dat een gast niet graag zijn vakantie begint door ter plaatse kosten te betalen. U kunt dit voorkomen door de borg vooraf door de gast te laten betalen. Een ander voordeel is dat u zich daar geen zorgen over hoeft te maken.

Vindbaarheid

Uw huis is te vinden op meer dan 2.000 websites. Hierdoor bereikt u miljoenen vakantiegangers. Wij werken samen met:

• a-Vakanties
• Accoweb
• Airbnb
• All Chalets
• AvanderNet
• Bestfewo
• Booking.com
• Campaya
• Casamundo
• Check-it
• Clickstay
• Cofman.com
• Cruisewinkel.nl
• D-Reizen
• DER Touristik
• Dogsincluded
• e-domizil
• Eurocottage
• Eurorelais
• Feline Holidays
• FINN.no
• Galas
• Govilla
• Hispanoa
• Holidu
• Holland-Vakantiehuis
• Holland.com
• HomeAway/VRBO
• HomeToGo
• Hondenopvakantie
• LOCASUN
• Natuurhuisje.nl
• NextPax.com
• nibosoft
• Personal Touch Travel
• Raiffeisen-Tours
• Recreatie Media
• Schmetterling Reisen
• Sun Location
• The Travel Club Reisbureau BV
• Touristonline
• Traum-Ferienwohnungen
• Travel Counsellors Nederland BV
• TUI GROUP
• Vacando
• VacayHome
• Vakantiewoning.org
• VakantieXperts
• Vakanz
• Villaspot
• YourTravel

Via onze marketingkanalen maken wij promotie voor specifieke gebieden. Denk bijvoorbeeld aan kust- en wintersportgebieden op het moment dat het boekingsseizoen weer van start gaat. Daarnaast: vakantiegangers die op zoek zijn naar een vakantiehuis in een specifiek gebied zullen dit eenvoudig vinden op Belvilla.nl. Onze zoekmogelijkheden zijn daarop ingericht.

Beheer, upgrades, renovatie en transformatie

U kunt zelf bepalen wie het beheer voor u regelt. U kunt ervoor kiezen om dit zelf te doen, maar u kunt ook kiezen voor een beheerder op locatie. Belvilla kan u het beheer op een professionele manier voor uit handen nemen met Belvilla Property Services.
Verhuurt u uw vakantiehuis in Nederland? Dan kan Belvilla Property Services u helpen met het beheer van uw vakantiehuis. Voor €75 per boeking nemen wij u alles uit handen. Dit houdt in dat wij de schoonmaak coördineren, linnenservice regelen en de check in en check out van uw gasten verzorgen. Daarnaast zijn wij 24 uur per dag voor u en voor uw gasten bereikbaar.
Ja, ons professionele en steeds groeiende team van experts en leveranciers kan u helpen uw huis op een kosten- en tijdbesparende manier te upgraden en renoveren. Ons dienstenpakket omvat de aanschaf en installatie van kleine dingen zoals airconditioners, vaatwassers, zonnepanelen, zwembaden, jacuzzi’s etc. We zijn voortdurend in ontwikkeling en voegen steeds meer steden en diensten toe aan onze portfolio.

Huispresentatie

Onze verhuurexperts worden getraind door fotospecialisten om een goede presentatie te maken van zowel binnen- als buitenkant van uw vakantiehuis. U kunt er ook voor kiezen om zelf mooie foto’s van uw vakantiehuis te maken en deze kunt u zelf toevoegen. Let op: ter bewaking van een optimale huispresentatie worden deze vóór publicatie bekeken door een verhuurexpert. Dit kan enkele dagen duren.
Een foto geeft de eerste indruk van uw vakantiehuis. Hoe duidelijker en aantrekkelijker de foto’s, des te sneller een potentiële gast ervan overtuigd raakt dat uw vakantiehuis de ideale vakantiebestemming is.
Gaat u zelf aan de slag met het fotograferen van uw vakantiehuis? Lees voordat u begint dan eerst onze tips door. Heel veel succes. Wij zijn benieuwd naar het eindresultaat.

Mijn Belvilla & Service

Mijn Belvilla is de online administratie van uw vakantiehuis. U kunt hier alles terugvinden. Denk bijvoorbeeld aan een boekingsoverzicht, uw verhuurprestaties en gastervaringen. Daarnaast kunt u verschillende formulieren terugvinden om bijvoorbeeld goede foto’s te maken of een schade te melden.

Weten wat u met uw vakantiehuis kunt verdienen?

Dan hebben wij een paar gegevens van u nodig.

Weten wat u met uw vakantiehuis kunt verdienen?

Dan hebben wij een paar gegevens van u nodig.

Wij helpen u graag

Heeft u een vraag? Wij beantwoorden al uw vragen.

0800-0250251

Open tot 18:00 h