Hoe kan ik mij aanmelden? Hoe werkt het?

Controleer hoeveel u kunt verdienen: Stap 1/2
Slaapkamers
2
Voer een specifieker adres in voor een betere indicatie van de verhuuropbrengsten
Per jaar
Belvilla's bij u in de buurt hebben een bezettingsgraad van 80%
Kun je ons iets over jezelf vertellen? Stap 2/2
Maak je geen zorgen, we zullen je telefoonnummer niet delen.
Bijna klaar!

We zijn nu klaar met een ruwe schatting van de huur op basis van de locatie van uw vakantiehuis en het aantal slaapkamers.

1
Telefoon
Aanpassen

Eén van onze verhuurexperts zal contact met u opnemen op het door u opgegeven telefoonnummer

Controleer of het telefoonnummer correct is, zodat uw registratie niet wordt vertraagd
2
Type accommodatie
Aanpassen
3
Vanaf wanneer wilt u starten via ons te verhuren?
Aanpassen
Binnen een maand Aanbevolen
Tussen 1 en 3 maanden
Na 3 maanden
4
Voor hoeveel weken zal uw woning beschikbaar zijn?
Aanpassen
Het hele jaar Aanbevolen
Slechts een paar weken
Alleen in het laagseizoen
5
Staat uw huis al op een andere website?
Aanpassen
Deel de link met ons
Overweegt u uw vakantiehuis via Belvilla te verhuren? Dan zijn er een aantal dingen die u in uw achterhoofd moet houden. Denk hierbij aan prijzen en wettelijke vereisten (vertrouwen en veiligheid) en het regelen van alles rondom het verblijf van de gasten. Op deze pagina vindt u veel informatie over deze onderwerpen. Lees deze zorgvuldig door zodat u goed geïnformeerd bent.

Provisie / Marge

Omdat u uw huis verhuurt via een tussenpersoon, betaalt u een marge, ook wel provisie genoemd. Het percentage is onder andere afhankelijk van welke diensten u afneemt bij Belvilla. Houd rekening met een marge tussen de 10% en 25%. Daarvoor krijgt u onder andere de volgende services:

  • Uw huis wordt geadverteerd via de website van Belvilla en 2.000+ andere vakantiehuis aanbieders
  • Promotie op Google en andere zoekmachines
  • Commercieel en technisch advies van onze lokale verhuurexperts
  • 24/7 online support, via e-mail en telefoon
  • Een persoonlijke online account met één overzichtelijke kalender voor al uw boekingen, uw verhuuradministratie, gegevens over uw woning, gastbeoordelingen en nog vele andere handige zaken
  • En nog vele andere handige zaken. Klik hier om onze brochure te downloaden

Prijzen

We bepalen samen vooraf de basisprijs voor uw vakantiehuis. Die wordt gebaseerd op diverse factoren. Als uw vakantiewoning speciale voorzieningen biedt, zoals een zwembad, bubbelbad of een grote tuin, kunt u meer vragen. Belvilla heeft inzage in  de prijzen van 50K huizen en kan aan de hand daarvan de juiste prijs vaststellen. Dit doen we op basis van vergelijkbare huizen in de zo nabij mogelijke omgeving. 

Daarnaast werkt Belvilla met dynamische prijsstelling. Dit houdt in dat we de prijs variabel laten stijgen en dalen - tot op zekere vooraf overeengekomen hoogte - afhankelijk van de vraag in de markt. Een groot evenement kan de prijs bijvoorbeeld fors opdrijven en het is dan fijn als u daarin mee kunt gaan en zo de optimale verhuurprijs krijgt.

Provisie / Marge

Omdat u uw huis verhuurt via een tussenpersoon, betaalt u een marge, ook wel provisie genoemd. Het percentage is onder andere afhankelijk van welke diensten u afneemt bij Belvilla. Houd rekening met een marge tussen de 10% en 25%. Daarvoor krijgt u onder andere de volgende services:

  • Uw huis wordt geadverteerd via de website van Belvilla en 2.000+ andere vakantiehuis aanbieders
  • Promotie op Google en andere zoekmachines
  • Commercieel en technisch advies van onze lokale verhuurexperts
  • 24/7 online support, via e-mail en telefoon
  • Een persoonlijke online account met één overzichtelijke kalender voor al uw boekingen, uw verhuuradministratie, gegevens over uw woning, gastbeoordelingen en nog vele andere handige zaken
  • En nog vele andere handige zaken. Klik hier om onze brochure te downloaden

Gegevens en advertentie van uw huis

Als u uw huis wilt plaatsen bij Belvilla, hebben wij wat informatie nodig. Dit hebben we nodig:

  • Informatie over de indeling van het huis. Hoeveel slaapkamers, badkamers en toiletten zijn er in totaal.
  • Het adres van uw huis
  • Een overzicht van de faciliteiten en voorzieningen in uw huis.
  • Een of meer foto's van uw huis, zodat we een beeld erbij krijgen.

Uw huis beheren

Als u een boeking heeft ontvangen, is het belangrijk deze in de agenda met boekingen te zetten, zodat bezoekers van de website direct kunnen zien dat het huis op deze data niet beschikbaar is.

Belvilla kan alles voor u regelen. Van adverteren tot de schoonmaak van uw woning en van het ontvangen van gasten tot de complete verhuuradministratie. U heeft wel overal inzage in via uw persoonlijke online account ‘Mijn Belvilla’.

Wilt u wel zelf gasten ontvangen, dan kan dat ook natuurlijk. Zorg er dan wel altijd voor een goed opgeruimd huis met fris opgemaakte bedden. Haal wel te persoonlijke spullen, zoals foto’s en kleding weg. Een goede eerste indruk is erg belangrijk. Zorg er ook voor dat er voldoende koffie en thee in de keuken staat en dat er genoeg toiletartikelen aanwezig zijn. U kunt uw gasten ook verwelkomen met een fles wijn of een doos chocolaatjes om hen helemaal warm te ontvangen. 

Bent u zelf niet in de gelegenheid om uw gasten te ontvangen of de woning na elk verblijf schoon te maken? Dan kunt u kiezen om een beheerder dit alles te laten regelen. U kunt die zelf zoeken of Belvilla vragen dit over te nemen. Wij bieden professionele beheer services, Property Management Services genaamd.

In- en uitchecken

Zorg ervoor dat uw gasten weten hoe ze kunnen inchecken, vooral als u uw gasten niet persoonlijk kunt ontvangen. Zij kunnen dan in het verblijfsticket zien hoe ze na aankomst binnen kunnen komen. Het is wel handig om in dergelijke gevallen bereikbaar te zijn, mochten ze een probleem hebben of zorg ervoor dat de beheerder hen binnen kan laten. Uitchecken is meestal gemakkelijker dan inchecken. Als u er niet zelf bij kunt zijn, zorg dan dat uw gasten weten hoe laat ze moeten uitchecken en waar ze de sleutel moeten achterlaten.

Belvilla biedt ook een digitaal slot als optie. Met behulp van een code kunt u uw gasten dan toegang geven tot de woning. Een andere optie is om Property Management Services af te nemen. Wij kunnen dan uw gasten op professionele wijze verwelkomen.