Een verhuurexpert zal binnenkort contact met u opnemen om budget, beschikbaarheid en andere details over uw vakantiehuis te bespreken.
We kijken ernaar uit u bij ons aan boord te hebben.
Een vakantiehuis registreren bij Belvilla is heel eenvoudig en kosteloos. U maakt een persoonlijk account aan via onze website www.belvilla.nl/verhuren en registreert uw accommodatie.
Wij controleren of alle benodigde gegevens door u zijn aangeleverd. Daarna neemt een van onze verhuurexperts contact met u op. Hij of zij heeft veel kennis van de regio waarin uw vakantiehuis staat. Samen met u wordt gekeken of uw en onze wensen bij elkaar aansluiten. Is dit het geval, dan gaan we de samenwerking aan en wordt tekenen we een contract.
Vervolgens zorgen wij – kosteloos – voor een accurate en uitgebreide huisbeschrijving met aantrekkelijke professionele foto’s. Daarna wordt uw vakantiehuis zo snel mogelijk op onze eigen website en tegelijk op die van onze meer dan 2.000 partners gepubliceerd. Nu kan uw vakantiewoning worden bekeken én geboekt door miljoenen vakantiegangers overal ter wereld en zorgen wij voor optimaal rendement.
Geef hier uw e-mailadres door als u meer informatie wilt ontvangen.
Nadat we uw registratie (Hoe kan ik me aanmelden) hebben goedgekeurd, nemen wij contact met u op over de vervolgstappen en de wederzijdse verwachtingen te bespreken. Worden we het eens, dan volgt er een contract. Zodra dit is ondertekend door beide partijen maken we een professionele presentatie van uw vakantiewoning (huisbeschrijving en kosteloze professionele fotografie) en beginnen we met het adverteren van uw recreatiewoning op meer dan 2.000 boekingssites, waaronder op Booking.com, HomeAway en Airbnb. Nadat uw huis online staat heeft u ook direct toegang tot uw persoonlijke online account: ‘Mijn Belvilla’. Hier vindt u alle informatie over uw vakantiehuis, boekingen, gastbeoordelingen en allerlei handige praktische zaken, zoals het toevoegen van tips over de omgeving en het instellen van kortingen.
Geef hier uw e-mailadres door als u meer informatie wilt ontvangen.
Tijdens het registratieproces vragen wij u om foto’s van uw accommodatie te uploaden. Dit is een belangrijke stap, omdat deze foto’s gasten een eerste indruk geven van uw vakantiehuis. Deze foto’s hoeven niet professioneel te zijn, foto’s gemaakt met een smartphone zijn voldoende. Upload foto’s die gasten een goed beeld geven van uw vakantieverblijf, zowel van de binnenkant als ook van de buitenkant.
U kunt de gegevens van uw huis snel en eenvoudig wijzigen via uw persoonlijke dashboard in ‘Mijn Belvilla’. Mijn Belvilla is uw persoonlijke online account waar u alle informatie vindt die u nodig heeft: agenda’s, prijzen, verhuuradministratie, verhuurprestaties, gastervaring, etc. Via dit dashboard kunt u ook gegevens wijzigen, foto’s toevoegen en bijvoorbeeld melding maken van schade veroorzaakt door gasten.
Al tijdens de contractbesprekingen maken we samen afspraken over de marge die Belvilla vraagt per boeking. Met deze marge verzorgen we alle services, diensten en promotie van uw vakantiehuis. Deze marge is inbegrepen in de prijs die huurders op de websites te zien krijgen. Het bedrag wordt dan ook door de gast betaald. U krijgt geen facturen of afschrijvingen achteraf en dus geen gedoe of onverwachte bedragen. Heel overzichtelijk allemaal. U ontvangt de betalingen in principe uiterlijk 2 weken voordat de gasten aankomen. In het geval van last-minute boekingen betaalt Belvilla u zo spoedig mogelijk.
Al tijdens de contractbesprekingen maken we samen afspraken over huurprijs die Belvilla aan u zal betalen Deze huurprijs is lager dan de prijs die huurders op de websites te zien krijgen. Belvilla maakt afspraken met u over de prijs waarvoor zij de uw vakantiehuis zal aanbieden op haar website. U krijgt geen facturen of afschrijvingen achteraf en dus geen gedoe of onverwachte bedragen. Heel overzichtelijk allemaal.
Het is niet nodig om elke reservering handmatig te bevestigen. Als een gast uw accommodatie boekt, wordt de reservering direct automatisch bevestigd. Zo hoeft u niet elke aanvraag van potentiële gasten te controleren.
Hoe korter voor aankomst de annulering, hoe hoger het door u te ontvangen bedrag. Overigens gaat Belvilla pas over tot betaling aan u, nadat Belvilla de annulerings vergoeding van de huurder is ontvangen. Belvilla probeert wel altijd alsnog een nieuwe boeking voor diezelfde periode te maken. Lukt dat, dan ontvangt u de huursom van deze boeking. Lukt dat niet, dan heeft u als huiseigenaar recht op een annulerings vergoeding van maximaal 100% van de totale huursom conform het annuleringsbeleid.
Het is natuurlijk heel vervelend dat u het huis helemaal heeft voorbereid, maar u hoeft zich bij ons geen zorgen te maken wat de huursom betreft. Wij betalen de huursom voordat de gast in uw vakantiehuis verblijft.
Wij vinden het heel belangrijk dat u uw vakantiehuis met een veilig gevoel kunt verhuren. Daarom moeten gasten voor elke boeking een schadeverzekering afsluiten. Dit betekent dat uw huis verzekerd is voor een bedrag van maximaal €15.000 voor het geval dat een gast schade veroorzaakt. U kunt melding maken van schade in uw persoonlijke dashboard op Mijn Belvilla, of u kunt rechtstreeks contact met ons opnemen.
Geef hier uw e-mailadres door.